דיקור משולב עם מוקסה

טיפולים נוספים

דיקור משולב עם מוקסה

מוקסה הינה שיטת טיפול סינית עתיקה העושה שימוש בשריפת צמחים שונים בסמוך לעור או בצורה ישירה על גבי העור, בכדי לגרום לתחושת חום מקומית, אזורית או ערוצית. 

המוקסה מתבססת על המודל הערוצי עליו נשען הדיקור הסיני והטיפול בה נעשה לרוב על נקודות המוגדרות כנקודות דיקור או מרידיאנים.

לאורך ההיסטוריה, המטפלים השונים השתמשו לצורך המוקסה בצמחים שונים., גם היום ישנם סוגים שונים של מוקסה אך השימוש הנפוץ ביותר הוא בעליו שיח הלענה.

איך מבוצע הטיפול?

המוקסה והדיקור הולכים ביחד כאשר ניתן להשתמש במוקסה המגולגלת לתוך גליל או במוקסה בתפזורת שניתן אפילו לשרוף באופן ישיר על העור. 

משלבים את  המוקסה בתהליך הדיקור בכדי לחזק את ההשפעה של הדיקור ולהוסיף לו אפקטיביות. דוחסים עלי לענה גרוסים בגליל דמוי סיגר ומצמידים אותו למחט כדי לחמם את האזור הספציפי. מטרת הטיפול המשלים של המוקסה נועד לחיזוק מערכות שונות בהתאם לאזור החימום, לשחרור אזורים כואבים, לעידוד זרימת דם ואנרגיה במרידיאנים ולחיזוק המערכת החיסונית בחילופי העונות.

החום שיוצרת המוקסה הוא בעל אפקט תרפיוטי מובהק של הרחבת כלי הדם, הרפיית שרירים והאצת זרימת דם אליהם, בכך מתאפשר למטפל לשחרר את המטופל מכאבים שנוצרים על ידי תקיעות של הגוף.

החום מאפשר לשפר את ההזנה של השריר ואת סילוק הפסולת ממנו ובכךך מסוגל להפחית דלקות ולאפשר לאזורים כואבים בגוף לחזור לפעילות תקינה