מהי לחות על פי הרפואה הסינית?

מאמרים נוספים

מהי לחות על פי הרפואה הסינית?

הכירו את התופעה שאפילו לא ידעתם שאתם סובלים ממנה ולמדו איך לטפל בה בצורה יעילה

הרפואה הסינית מצאה מונח המתאר מצב בו נוזלים בגוף שלנו מעובדים בצורה לא נכונה, מה שגורם להצטברותם בגוף. ברפואה הסינית מכנים את המצב הזה כ"לחות". למעשה הלחות נוצרת כתוצאה מחומרי פסולת של מערכת העיכול או מהפרשות טבעיות של הגוף שנוצרות בכמות מוגברת ומצטברות ב ללא יכולת הניקוז טבעית להתנקז. 

לחות היא תופעה שעשויה להיות מאד לא נעימה עבורנו, היא מוצאה את דרכה לגוף ומקשה עלינו להיפטר ממנה. אם נזניח את הטיפול בבעיה היא עלולה עם הזמן לגרום מגוון רחב של תופעות פיזיות ונפשיות כאחד, כשאנו למעשה מדברים בין היתר, על עלייה במשקל, איטיות, תחושת כבדות, דכאון וחוסר מוטיבציה.

הלחות מכבידה עלינו, מנפחות אותנו ומאיטה אותנו, היא פוגעת בחדות שלנו ומקשה עלינו להתאפס על עצמנו ולהיות אפקטיביים. אפילו החדות המחשבתית שלנו עלולה להיפגע. בנוסף, היא תוקפת אזורים ספציפיים ויוצרת תחושת לחץ או כאב עמום. כך למשל לחות בראש עלולה לגרום לכאב בסינוסים ולאף סתום, כמו כן גם לבלבול מחשבתי ופגיעה בצלילות. אם היא מתמקמת במערכת העיכול, היא עלולה לגרום להקאות חוזרות ונשנות, לשלשולים או לכאבי בטן כאלה ואחרים.

הבעיה האמתית בתופעה הזאת שהיא בעצם מובילה למעגל של חוסר נוחות ומכאובים שקשה לצאת ממנו. כיוון שהיא נתקעת ומתנגדת לשינויים. היא גורמת לחוסר תנועה שרק הולך ומחמיר ובכך היא אף מתחזקת.

באמצעות אבחון נכון של הבעיה, הרפואה הסינית מצאה מגוון טיפולים המסייעים לנו להיפטר ממנה כאשר בראש ובראשונה דיקור הוא היעיל  ביותר.

הטיפול עובד בשני מישורים. במישור הראשון הוא נועד בכדי לעודד ולעורר את פעולות המערכת האמורות לנקז באופן טבעי את החומרים המצטברים. במישור השני, הוא נועד כדי לאזן את המערכת החלשה כאשר נקודת החולשה שלה למעשה פתחה פתח ליצירתה של הלחות. 

לכן אם אתם מרגישים כבדים מהרגיל, חשוב שתטפלו בעצמכם כדי לשבור את מעגל החולשה ולצאת מחוזקים יותר. התייעצו עם איש מקצוע אמין ומנוסה שיידע איך לסייע לכם.